joi, 16 iunie 2011

Seri cu iasomie

Timpul mi-a dăruit  
din măiestria artistului:
"să poţi picta sufletul 
cu tăcerea de braţ" ;

căci, de la o vreme, 
m-am descoperit 
acut îmbălsămată 
în izuri vesperale.

Contemplu
până la cele mai gingaşe purtări
cum o boare fragedă,
de prin livezi,
mângâie zările de sticlă.

În ritm timid, la început,
apoi, cu paşi duioşi,
s-a aşezat ca roua de mărgăritare,
în poalele unei petale.

Iar eu, cu ochii adânciţi 
prin cărţulii cu file răvăşite, 
mi-am sprijinit buclata-inimă
în vetusteţea literelor
şi alba taină
mi-a luminat simţirea.

Cu tomuri în poale,
vreo două călimare
şi-o ploaie de petale,
m-am azvârlit în pribegii literare.

Şi câtă desăvârşire,
să guşti din ale florii potire;
şi ce suavă nebunie,
să-ţi picure pe pleoape, în inimă şi-n gânduri
stropi de lapte, rânduri-rânduri ..

Niciun comentariu: